De meest magische droomreis ever! Orlando Florida!

Gepubliceerd op 7 februari 2020 om 18:36

Oh wat wil ik graag terug! Het liefst ga ik elk jaar, maar helaas hebben we geen geldboom in de tuin staan.

Een reis die ik altijd al een keer wilde maken met mijn gezin, toen nog bestaande uit Giedo en de jongens. In oktober 2016 was het zover.

Daar stonden we op Schiphol, ready for take off! Tussenstop in Texas (was het goedkoopste) en eindbestemming Orlando.

Als je van pretparken houdt, van zon houdt, dan moet je hier zijn!

Vooraf had ik alles tot detail al uitgezocht en geboekt, ik had zelfs een soort van draaiboek😅

De parken die we gingen bezoeken waren: Legoworld, Seaworld, Aquatica, Busch Gardens, Discovery Cove en natuurlijk de allerbelangrijkste Disney World!!!! Maar liefst 5 dagen lang...

Alles hebben we los van elkaar geboekt, de villa (klinkt heel decadent, maar bijna alle huisjes die je daar kan boeken zijn villa's), de auto, de pretparken.

Het huisje heb ik geboekt via HomeAway, de eigenaar van het huisje was een Nederlander, dus het contact verliep makkelijk.

De auto heb ik geboekt via Alamo UK, want UK was goedkoper dan de Nederlandse site. Ik had gekozen voor een Mid size SUV.

Mid Size SUV

De meeste pretpark tickets kocht ik via hun eigen websites, de tickets voor Disney World kocht ik via www.undercovertourist.com omdat ze hier de beste aanbieding hadden.

Belangrijk, voor je naar Amerika gaat moet je een Esta reistoestemming aanvragen, doe je dat niet, dan kom je het land niet in. Je kunt dit online doen.

Eenmaal ik Orlando konden we de auto op het vliegveld ophalen en reden we naar ons huisje. Gaaf! Een groot huis, met eigen zwembad! Maar we waren bekaf, dus we gingen eerst slapen.

De dagen daarna had ik alles al gepland, welke dag we naar welk park gingen. Want je kan vooraf al fastpasses boeken voor attracties in Disney, je mag dan met voorrang in de attractie, zeker slim om te doen want bij de populaire attracties kan je anders ooit wel 2 tot 3 uur moeten wachten!!En nee, dat doen we echt niet.

Ook de populaire restaurants boek je al vooraf.

Disney World bestaat uit 4 attractieparken (Magic Kingdom, Hollywood Studio's, Epcot & Animal Kingdom), 2 waterparken Disney's Blizzard beach & Disney's Typhoon Lagoon en een groot winkelgebied, Disney Springs .Wij vonden het super, maar vooral Animal Kingdom vond ik erg mooi. (de waterparken hebben wij niet gedaan)

Magic Kingdom
Animal Kingdom UP!

Discovery cove is een park waar alles all in is, je kan er zoveel eten en drinken als je wilt en je kunt er zwemmen met dolfijnen en zelfs zwemmen tussen de roggen. Een super mooi park!

Discovery cove

Legoworld was iets wat de jongens heel graag wilde, een iets kleiner parkje, met zoals de naam al zegt, alles van Lego. Heel eerlijk, ik vond het een beetje tegen vallen. In ieder geval niet te vergelijken met Disney World.

Lego world

Aquatica, een heerlijk waterpark met vele glijbanen en zwembaden, leuk om een dagje naar toe te gaan.

Sea World, een park met dolfijnen, orka's, pinguïns maar ook heel gave achtbanen.

Busch Gardens, blijkt heel gaaf, maar hebben we toch niet gedaan, na zoveel dagen pretpark, waren we heel even toe aan een dagje rust..achteraf toch een beetje spijt dat we deze hebben overgeslagen.

Ook zijn we bij de shopping malls geweest, waar ook een heel gave M&M winkel was. In Celebration, een heel mooi stadje, hebben we Halloween gevierd, de kids verkleedkleren mee en hup langs de deuren. Leuk om dat ook mee te maken.

Halloween trick or treat
M&M store

Het huisje was heerlijk, na een vermoeiende dag, lekker in het zwembad plonzen.

Na 2 weekjes Orlando gingen we nog een week naar Fort Meyers in een heerlijk hotel 'Outtrigger Beach Resort' direct aan het strand. Hier hebben we nog genoten van het mooie weer, rustige dagjes aan het strand. In de buurt is ook een strand vol mooie schelpen, Sanibel Island. De foto's op internet waren toch wel wat mooier, dus had daar iets meer van verwacht. Ook zijn we 1 dag naar Miami geweest. Want ja als we dan toch in Florida zijn, willen we daar ook even geweest zijn.

Sanibel Island
Miami beach

Het was een heerlijk vakantie, waar ik liefst morgen weer naar terug ga. Zoveel herinneringen, zo gaaf. Hopelijk kunnen we deze reis nog eens maken maar dan met onze Yara erbij. Dus nog flink wat jaartjes sparen en wie weet dat het dan nog eens gaat gebeuren😅

Vond je dit nou een leuke blog? Volg me dan opFacebook ofinstagram.. 👍🏻